Uitzicht op het meer...... en meer....

22 juni 2023 - Aubigny-sur-Nère, Frankrijk

Zo, dat was ons het nachtje wel. Zoals de campingeigenaar gisteren al voorspelde zou er regen komen. En er kwam regen, niet zo'n klein beetje ook. We werden er wakker van, al is dat in de caravan van het tikkende geluid niet moeilijk.

Omdat we waren gewaarschuwd hadden we de dakluiken al niet te ver open gezet. Het beetje wat ze openstonden was toch nog teveel. De vloer van de caravan was nat van het spatwater. Dan maar bijna helemaal dicht.

Voor alle zekerheid kijk ik nog even door een kier van de verduistering of alles goed gaat met de luifel. Niets aan de hand, gewoon weer lekker gaan slapen.

We slapen uit, immers het regent dat het giet en het is lekker afgekoeld.

Wanneer we wakker zijn rond de klok van 08:30 uur en een blik naar buiten werpen schrikken we toch wel een beetje.

Behalve dat we het meer zien...... vanuit de caravan.....

20230622_163707

......zien we nog meer......

20230622_084707

20230622_084743

20230622_084726

20230622_084759

20230622_091620

De beelden spreken voor zich. Het is één groot waterballet. We hebben geen schade behalve dat de stoelen nat zijn geworden. De regen heeft onder de luifel doorgeslagen.

We gaan boodschappen doen voor de komende 2 dagen en besluiten na de lunch er nog even op uit te gaan. Gewoon een rondje zonder doel.....

20230622_133727

De campingeigenaar komt nog een rondje doen over de camping en informeerd of we de regen hebben overleefd en alles goed gaat. Heel attent.

Wanneer we terug zijn op de camping begint langzaam maar zeker de bewolking open te trekken en komt de zon erdoor. We gaan dan ook nog maar even van de zon genieten.

20230622_163147

Voor vanavond hebben we tappas bedacht als maaltijd. Het is een soort van gourmetten op de Cadac maar dan anders.

20230622_190149

Terwijl we lekker aan het eten zijn, komt de campingeigenaar nog een rondje doen. Hij vraagt of alles goed gaat en neemt poolshoogte van de waterstand op onze kampeerplek. Jawel hoor, het water is gezakt al staan er nog wel dikke plassen. Ook hier kunnen wij wel mee overweg.

Terwijl ik deze blog schrijf, nu 21:20 uur, zitten we nog buiten. De koffie smaakt goed en we gaan maar afwachten wat de komende nacht voor weer gaat brengen. De voorspellingen zijn goed, maar je weet maar nooit.......

1. Bas:
    22 juni 2023
    Pfff, hier ook vanacht. Blij voor jullie dat je geen schade hebt. Verder lekker genieten.😁😋👍
  2. Theo:
    22 juni 2023
    Kan je een drupje deze kant opsturen? 🫤🥵
  3. Pa/Ma:
    23 juni 2023
    Hier ook een aardige bui gehad, vanmiddag lekkere buien, nu weer droog.Verder geen meldingen van wateroverlast gelezen Groeten
  4. Mirel:
    23 juni 2023
    Mooi uitzicht op de meerdere meren😀 en een Biertje met dop? Wel handig voor rondvliegend zoemend spul😀