Het begon droog...

18 mei 2024 - Sankt Vith, België

De dag begon droog maar zwaar bewolkt, wat gaat het worden vandaag....?

De weersvoorspellingen laten ons een beetje gissen, net als de weerapps. Droog zou het in iedergeval niet blijven en met de zware bewolking die er hangt lijkt het niet veel beter te worden. We zitten de hele ochtend in de caravan omdat de temperatuur van 11 graden ook niet uitnodigt buiten te gaan zitten.

Petra brengt nog even een bezoekje aan de geitjes op de camping. Enkele zijn hoogzwanger en er lopen nu 2 jonge geitjes in de wei.

20240518_102103

Met de kaart erbij besluiten we na de lunch erop uit te trekken. Ik heb wat plaatsjes opgeschreven die we over geel/groene weggetjes zoals de wegenkaart ze markeert kunnen rijden. Eenmaal onderweg komen we een routebord tegen van de 'Fagnes et Lacs' oftewel Veen en Meren.

routeyou-fagnes-et-lacsMooie route van ruim 150 kilometer met onderweg toch wel bijzondere objecten.

Zo komen we langs een steengroeve in Recht. Hier wordt onder andere rode leisteen gedolven. Ondanks dat deze groeve nog in gebruik is lijkt het net een Urbex locatie. Urbex is het fotograveren van verlaten locaties, zo volg ik Raymond Friederichs die fantastische lokaties bezoekt en foto's maakt.

20240518_14054220240518_14075820240518_14054620240518_140559

Gaande weg gaat de zon nog schijnen, wie had dat gedacht, wij niet in ieder geval.

Eenmaal op de camping kunnen we nog in de zon zitten, dat is lekker zeg. Omdat het nogal modderig is bij de caravan besluit ik de auto op de parkeerplaats bij het toiletgebouw te zetten. Ik ruim alvast het wasrek op, die hebben we vast niet meer nodig.

20240518_12361720240518_19264920240518_174759

We besluiten dat we buiten kunnen eten, maar dat is veranderd. De lucht trekt snel dicht en het gaat regenen, en niet zo'n klein beetje ook. Het water komt als kleine riviertjes naar beneden zetten. We eten dus maar weer in de caravan.

20240518_193034

Nu aan de koffie bij een klap onweer en een stortbui, blogje schrijven en dan morgen nog 1 dagje camping.

Wordt vervold.

Jouw reactie