Lente en galgemaal

19 mei 2024 - Sankt Vith, België

Het is vannacht, zover we ons kunnen herinneren, droog geweest en worden onder zware bewolking wakker. (In de caravan uiteraard...... hahaha...)

We doen nog even wat boodschappen voor de lunch en voor morgen onderweg. Jawel, morgen gaan we weer naar huis helaas maar we hebben nog een dagje.

Bij terugkomst op de camping staan er veel mensen rond de geitenweide. Er is een geit hoogzwanger en die is dus blijkbaar aan het bevallen, althans ze doet haar best. Petra gaat de auto uit en ik ga met de boodschappen naar de caravan.

Lang verhaal kort, het blijkt voor de geit een zware bevalling. De dierenarts is erbij en 2 geitjes worden gehaald omdat er 1 verkeerd ligt en het niet op de natuurlijke manier kan. Helaas is 1 geitje overleden.

20240519_11220720240519_14353320240519_17001920240519_165357 Zie ook de video.

Ik kijk samen met mijn vriend op veilige afstand toe..... en de overige geiten blijven op afstand al zijn ze nieuwsgierig.

20240519_13022620240519_143608

Ondertussen is het lekker zonnig geworden. Terwijl Petra nog blijft kijken en de nodige foto's en video maakt, ruim ik alvast alles rond de caravan op. Ook is het nodig een en ander van modder te ontdoen.

We gaan er nog even tussenuit met de auto omdat ik ook nog wil tanken zodat ik morgen met een volle tank brandstof de thuisreis kan aanvangen. Wanneer we op de camping komen schijnt de zon volop, al hebben we onderweg wat regen gehad. Op de camping is het ook niet droog gebleven zo blijkt aan het natte wegdek. Ondanks dat de zon schijnt komt er ook een donkere lucht aan, als dat maar goed gaat.

20240519_17484220240519_174837Het gaat goed, het blijft droog.

Vooraf hadden we al afgestemd wat we zouden eten voor het avondeten. De snackbar bij de camping is ons op de aankomstdag goed bevallen en hier zal vanavond ons galgemaal ook weer vandaan komen.

Petra besteld een grote patat met mini loempia's en ik bestel weer een grote patat met een frikandelletje speciaal.....

IMG-20240519-WA000120240519_184325

Met een bak koffie schrijf ik mijn een-na-laatste blog. Tot morgen.

Jouw reactie