Home sweet home

20 mei 2024 - Leusden, Nederland

Vandaag is het dan zo ver, we gaan weer naar huis. We zijn beiden al vroeg wakker, blijkbaar goed uitgerust, en maken ons klaar voor de terugreis. Koffie en broodjes voor onderweg en nu nog zien dat we ook daadwerkelijk van onze kampeerplaats loskomen. Het is nog zwaar bewolkt, maar wordt wel lichter in de lucht...

Voor het zover is plaats Petra nog even een Happy Stone.

20240520_093152

Het is even spannend omdat de keg met het wiel onder de toiletunit behoorlijk is weggezakt en de kleiachtige grond niet echt voor grip zorgt. Toch pakt het goed uit met behulp van de mover.

20240520_09304120240520_094343

Het weggezakte neuswiel werkt ook mee en niet veel later hangt de caravan achter de auto. Met de campingbaas hadden we al afgesproken dat, mocht het niet lukken, hij zijn 4x4 aangedreven auto wel voor de caravan zou zetten. Dat zou niet de eerste keer zijn zo begrijpen we een beetje.

Omdat we op het redelijk verharde pad staan met de auto komen we naar omstandigheden goed weg. Dan komt de draai naar links het hoofdpad op naar de uitgang en gaat direct omhoog. Ik moet de hele combinatie ophalen omdat ik anders de bocht niet kan nemen. Gelijktijdig met de weg omhoog, en het ophalen van de auto, gebeurt wat ik een beetje had verwacht dat mijn rechter voorwiel waarmee ik op het gras kom, gaat slippen. Nou zorgen dat ik gang blijf houden. Zou ik stoppen dan kom ik zeker niet meer van mijn plek. De natte kleimodder vliegt in het rond op de auto. De caravan blijft redelijk goed schoon gelukkig.

Enfin, we rijden omhoog richting slagboom, gaan er onderdoor, kijken nog een keer achterom en om precies 10:00 uur rijden we naar huis.

Het is gaandeweg druk op de snelweg en dat merken we zeker wanneer we een parkeerplekje zoeken langs de snelweg voor een kopje koffie en een plasje doen. Een ding wordt duidelijk, Nederland heeft te weinig en te kleine parkeergelegenheden langs de snelweg. De eerste 2 staan vol, vol met vrachtwagens en er is geen plek voor auto's met caravan zoals je die veel tegenkomt in het buitenland. Dat is een tegenvaller, zeker wanneer je nodig moet plassen :)

Uiteindelijk hebben we er dan één gevonden en doen ons ding. Het is lekker weer, de zon schijnt en de temperatuur is zeer aangenaam. We gaan weer verder en uiteindelijk zijn we om 13:55 uur weer thuis. Als je in één stuk doorrijdt, zonder caravan, ben je 3 uur onderweg. Valt best mee dus.

De terugweg, heel gek, was 2 kilometer korter dan de heenweg. Nu hebben we 285 kilometer gereden. In totaal hebben we deze meivakantie van 12 dagen 1579 kilometer gereden.

Dat was het weer voorlopig wat mijn reislog betreft. Nu zal je moeten wachten tot de zomervakantie.

1. Mirel:
    20 mei 2024