Naar de markt en sightseeing

4 juni 2025 - Passignano sul Trasimeno, Italië

Eerst naar de markt en boodschappen doen vandaag voor we gaan rondtoeren. We hebben onze super gevonden na de Lidl, Conad en Eurospin. We gaan naar de Gala in Castiglione del Lago voor de boodschappen in het vervolg. Uitgebreid assortiment met alles er op en er aan tot zelfs spullen voor de auto al is het niet veel, maar zegt genoeg over de winkel denk ik.

Eerst naar de markt in Castiglione del Lago. Deze staat op de wegen naar het centrum van dit langerekte stadje dat we, als we hier nog tijd voor hebben, zeker nog een keer gaan bezoeken.

Castiglione del Lago20250604_101058

Het is vooral kleding wat wordt aangeboden en er zijn tassen en levensmiddelenkraampjes. Het centrum van dit stadje is leuker dan de hele markt, we zijn dan ook snel klaar met de markt. We lopen het stadje even in en zoals al gezegd, we komen hier waarschijnlijk nog wel een keer terug omdat er genoeg te zien is. Toch maak ik alvast een paar leuke foto's....

20250604_10365320250604_101928

.... en we drinken op een terrasje een cappuccino en hierna lopen we dezelfde weg weer terug naar de auto om boodschappen te gaan doen.

20250604_10272220250604_10181420250604_103936

Na de lunch gaan we dan rondtoeren. Zonder een plan gaan we op pad en dat brengt ons altijd weer op leuke plekjes. Tegenwoordig onthoud ik mij ervan wat avontuurlijke wegen te nemen. De Volvo XC40 is iets groter dan de Renault Captur en de wat achterafwegen zijn zeker niet al te breed voor 2 auto's.

Ik schreef het al eerder, er is zoveel moois te zien onderweg maar helaas kan je nergens stoppen om foto's te maken. Soms kan dat dan toch even snel wanneer we deze ruïne van een kasteel zien. Het blijk Rocca of Pierle te zijn.

20250604_15264120250604_15370020250604_153226

Heel toevallig komen we een weggetje tegen dat lijkt te gaan naar dit kasteel en dorpje Pierle, ik besluit deze te nemen. Dan komen we op een plekje zo stil en verlaten dat je je bijna niet kan voorstellen dat hier mensen wonen en het niet toeristischer is dan dat wij er toevallig zijn.

Ik ga de auto uit, wordt al aangekeken door een bewoonster van "wat doe jij hier" en ik neem snel wat foto's. Wat een prachtig authentiek dorpje.

20250604_15332420250604_15340120250604_15343720250604_153423

We vervolgen onze weg, weten nog 1 plaatje te schieten van een ruïne en koersen naar de camping.

20250604_162251

Het zit er weer op voor vandaag, voor morgen hebben we nu nog geen plannen.....

Foto’s

4 Reacties

  1. Rob:
    4 juni 2025
    Mooi, goed bezig en vooraf of achteraf de aanvullende info erbij zoeken. Weer is super en nog geen cache gevonden ??? Ook geen GPS bij je ?
  2. Nico:
    4 juni 2025
    Ja het is hier fantastisch en idd, geen GPS bij me en niet wezen geocachen 😉
  3. Elly:
    4 juni 2025
    Mooie foto's in een prachtige omgeving, nog iets gekocht op de markt?
  4. Nico:
    4 juni 2025
    Nee niets gekocht op de markt, dus lekker voordelig 😄