5 - 1 Nederland - Zweden
21 juni 2026 - Ruoms, Frankrijk
Gisteren sloot ik af met dat we voetballen gaan kijken. Nederland moet in deze WK tegen Zweden voetballen en iedereen is blij met de uitslag. En eerlijk gezegd was het ook een mooie pot voetbal. Met een lekker likeurtje uit de streek voor de laptop om Nederland te zien spelen.
Op dit moment 20:12 uur, zie screenshot, is het nog 28 graden en stikbenauwd. Het is bewolkt en er zit onweer in de lucht. Of het ons gaat bereiken weten we nog niet, maar een beetje afkoeling zou welkom zijn.
Vanmiddag is er voor 2 dagen code rood afgegeven wat net zoveel betekent dat je je koest moet houden en veel drinken, geen alcohol...... Dat betekent niet fietsen, maar veel drinken en zwemmen. Misschien 'smiddags nog even met de auto er op uit, is een stukje koeler met de airco, voor een toertje. Maar misschien ook niet......
Vanmorgen ben ik er met de fiets toch even op uitgegaan. Het was nog niet te warm toen ik wegging, maar bij 'thuiskomst' was het al bloedheet. Ik heb een mooie tocht gemaakt zoals je kan zien en gelijk wat foto's onderweg gemaakt. Je kunt ook de video bekijken.
Een route gereden vandaag van 59 kilometer met 613 hoogtemeters en een gemiddelde snelheid van precies 25 kilometer per uur. Bewegingstijd in deze rit 2:21:22 uur.
Onderweg schiet ik deze foto's.
Ik was koud, leuke woordkeuze hè, op de camping bij de caravan en toen kwam de mevrouw van de receptie in een golfkar onze kant op. Ze komt wel heel dichtbij en stopt uiteindelijk bij ons plekkie. Huh..... wat is er aan de hand......?
Ze stapt uit en komt mij iets overhandigen. Een rol papier netjes ingepakt met een fles koude rosé. Wat is dat dan..... ik pak het uit, het komt van Leonie voor vaderdag. Dat heeft ze even gefixt en medewerking van de camping gekregen. Zo lief, ik moet even slikken...... mijn moppie....
Nog een beetje ondersteboven sta ik onder de douche, nog nazwetend van het fietsen. Ik wil koud water voelen en dat komt ook uit de kraan.
Inmiddels is het lunchtijd, eten we wat en doen we niets anders dan met de schaduw meebewegen, zwemmen, lezen en veel drinken. Het boek op de e-reader heb ik uigelezen en ben nu begonnen aan een papieren boek met de titel: Het plan van Nando Boers welke ik afgelopen jaar voor mijn verjaardag heb gekregen.
Het boek gaat over hoe Jumbo-Visma de beste wielerploeg ter wereld werd. Heel interesant.
Vooralsnog is het droog en koelt het niet af. Het gaat weer een warme nacht worden waarschijnlijk.
Of we regen hebben gehad, gaan jullie morgen lezen.
Tot blogs.
Foto’s
4 Reacties
-
Elly:21 juni 2026Wat een leuke verrassing van Leonie.
-
Nico:21 juni 2026Ja dat was echt super van Leonie, had ik totaal niet verwacht.
-
Mirella:21 juni 2026Super lief! En zo goed geregeld 👍
-
Nico:21 juni 2026Ja zeker, super 👌












