Hitteplan....

19 juni 2026 - Ruoms, Frankrijk

Vandaag op een rustige manier vanzelf wakker kunnen worden rond 07:30 uur na een warme nacht. De overbuurbaby heeft het ook zo lang kunnen rekken om niet eerder in de alarmfase te geraken.

Het hitteplan is afgekondigd. En hoewel ze hier in de Ardèche best wel wat gewend zijn is dat toch een dingetje. Het is ook heet, vandaag 34,8 graden in de schaduw en het wordt nog heter volgens de voorspellingen. Volgendeweek staan er een paar dagen met 41 graden in de voorspelling van de weerapp.

Vanmorgen is er markt in Ruoms en daar gaan we heen. Eerst een bak koffie en dan direct op pad. Ruoms ligt dicht bij de camping dus we zijn er zo. Gelukkig kunnen we nog een parkeerplaatsje vinden dicht bij het centrum. Als we alles gezien hebben wordt er zelfs op de doorgaande weg geparkeerd ondanks de vele parkeerplaatsen, die staan dus vol. Op het plein is het kraampje aan kraampje en inmiddels zo druk dat daar geen fatsoenlijke foto's zijn te maken.

In Ruoms zijn er 3 markten: de markt van vrijdagmorgen, daar zijn we vandaag dus geweest, de nachtmarkt van woensdagavond, en de biologische markt op zondagmorgen (zomers).

20260619_09455120260619_09490420260619_09515320260619_095106

Maar behalve dat de markt door iedereen bezocht wordt is Ruoms ook een mooi stadje met een compact historisch centrum. Omdat we vroeg zijn biedt dat de mogelijkheid mooie foto's te maken zonder toeristen.

20260619_10272220260619_10294720260619_10305120260619_10284420260619_103228

Waar is de trap gebleven.... en nog een paar leuke foto's.

20260619_10293920260619_10261120260619_103000

Er is veel moois te zien....

20260619_10333420260619_10352220260619_103534

Als we alles gezien hebben gaan we weer naar de camping. Tijd voor de lunch en er moet een wasje gedaan worden.

20260619_111314

We blijven de middag niet op de camping, te warm. We hadden al gezien dat door Ruoms heen het aan de andere kant van de stad mooi is.

20260619_141610 

Op één enkel plekje steekt een balkon uit. Zie de blauwe parasols..... We maken ook hier nog even een selfie.

20260619_14164520260619_141625

Op de kaart heb ik een paar punten gezien waar ik heen wil. We gaan naar de gemeente Chandolas waar we weer een fantastische natuurgebied zien.

20260619_14530620260619_145329

En zo komen we in bij de Terre de Dolmens. Je kan dit vergelijken met in Nederland de hunebedden.

20260619_15014320260619_15001620260619_150105

Het is beschermd gebied dus je kan er niet bijkomen. Wel is er een platform vanwaar je foto's kunt maken.

20260619_15013720260619_15023820260619_150241

Uiteindelijk lijkt het allemaal op elkaar en rijden we weer verder, met een ommetje naar de camping. Ondeweg maakt Petra uit de auto nog wat foto's.

20260619_15145320260619_15154220260619_150201

20260619_14514720260619_15441520260619_154505

Eenmaal weer op de caping drinken we snel wat en zoeken we het zwembad maar weer eens op. Het water is niet meer zo koud als dat het was.....

Zwembad

Bij het avondeten nemen we een glas lekkere rose. Daar waren we wel aan toe..... ;)

20260619_193628

Dat was het weer voor vandaag.

Tot blogs.....

Foto’s

4 Reacties

  1. Mirella:
    19 juni 2026
    Leuk al die foto’s, je krijgt een goede indruk van het gebied en de hitte straalt ervan af 🤣🥵maar in de auto gelukkig airco denk ik😊gigantische oleanders trouwens ☀️
  2. Nico:
    19 juni 2026
    Ja lekker hoor die airco. En net als vorig jaar in Italië, siddert het gewoon zo warm....🥵 Maar we klagen niet...... 😅
  3. Elly:
    19 juni 2026
    Altijd leuk een markt bezoeken.
    Mooie foto's.
  4. Nico:
    19 juni 2026
    Zeker leuk, dankjewel.

Jouw reactie