Koud hè....

9 mei 2024 - Sankt Vith, België

Koud ja, dat hadden we niet verwacht. Onze dekbedjes zijn aangeschaft op zomerse temperaturen en niet op een nacht van 2.1 graden.

Koud

De hele nacht heeft het electrische kacheltje bijgestaan om de kou te verdrijven en dat heeft geholpen, we hebben heerlijk geslapen.

Met een zonnetje worden we wakker en we kunnen zelfs buiten in de zon ontbijten, heerlijk.

20240509_090300

Na de koffie gaan we boodschappen doen bij Delhaize in St. Vith. Wat een mooie grote winkel, we doen voor 2 dagen boodschappen.

Vanmiddag hebben we een toertje gemaakt richting Luxemburg. We hebben geprobeerd nog even een oude camping op te zoeken in Boulaide maar die konden we niet meer vinden. Of hij is er niet meer, of we hebben hem gewoon gemist.

Schitterende slingerwegen gereden en veel motorrijders tegengekomen. Daar wordt ook voor gewaarschuwd, net als de motorrijders zelf die in de bocht tegen de middenstreep aanrijden en dan overhellen op jouw rijbaan. Alles behalve veilig, zeker met die snelheden die ze rijden..... Het gaat ook nog wel eens fout en de vangrails in de bochten zijn aan de onderzijde dicht gemaakt. Dit ter bescherming van de motorrijder mocht het fout gaan....

Met onze rit komen we ook nog even door Clervaux. We willen de auto wel even uit, maar dat gaat niet, zo druk dat we geen parkeerplek hebben kunnen vinden.

20240509_144630Oeps, typefoutje in de foto....

We koersen weer richting camping en wat opvalt zijn de benzineprijzen in Luxemburg. Voor 1 liter E95 betaal je 1,58 Euro......

En zo komen we na 148km weer aan op de camping bij een stralend zonnetje.

We hebben gegeten en ik zit nu nog buiten dit blogje te tikken, het koelt al hard af.