We zijn er....

8 mei 2024 - Sankt Vith, België

Precies, we zijn er, op camping Hohenbusch België.

Vanmorgen op het gemakje ons reisklaar gemaakt.

20240508_091434

We hebben geen haast en kunnen pas om 13:30uur op de camping terecht. Om 09:15uur rijden we van huis, kilometerstand 66389 op de teller en lichte miezerregen op de voorruit van de auto. Het wordt al snel weer droog, maar de zon laat het afweten.

Omdat we toch alle tijd hebben en zin in koffie, plannen we de eerste stop al om 10.45uur. Gelijk zoek ik even een campertje uit.

20240508_105831

Na een kwartiertje vertrekken we weer en om 11:55uur rijden we de grens met België over. Inmiddels hebben we trek gekregen waardoor we om 12:10uur een parkeerplaats zoeken om te lunchen, maar eerst gooien we de brandstoftank nog even vol. De auto is dorstig....

Dit is wel een gedeelte van Begië met pittige klimmetjes. Zienderogen loopt de brandstofmeter terug, daar waar de wegen op lange heuvels van 2 naar 3 rijstroken gaan om het vrachtverkeer met 30km/h omhoog te laten kruipen. Ook mijn Captur heeft er veel moeite mee en met de automaat wil hij niet harder dan met 80km/h omhoog. Er komt mij een BMW X5 heuvel op voorbij met een iets grotere caravan erachter. "Die trapt lekker door" ,denk ik bij mijzelf, "wat een power en wat zal die auto een dorst hebben...."

Mijn auto heeft ook een sportstand op de automaat die ik eigenlijk zelden gebruik. In reviews heb ik wel eens gelezen dat caravanners met dezelfde Captur deze stand vaak gebruiken om net even meer power te hebben. Dus de sportstand gaat erop en inderdaad er zit meer trekkracht in omdat de schakelmomenten wat later liggen en de motor hoger in zijn toeren gaat zitten. Maar er zijn grenzen, de klimmetjes zijn zo lang en daardoor pittig dat de hele combinatie niet harder dan met 85km/h omhoog gaat. Nog niet slecht hoor, de brandstofmeter gaat alleen als een malle naar de linker benedenhoek.....

We rijden in de wolken, althans zo lijkt het en de temperatuur die onderweg nog even de 15 graden heeft aangetikt zakt naar 11 graden. Met het windje dat er staat is het ronduit koud.

En ineens zijn we bijna bij de camping zo zien we op de navigatie. Met 287km gereden te hebben komen we dan om 13.20uur op de camping aan. Het is 11 graden en er staat een koude wind.

We worden allervriendelijkst onthaald en naar onze plek gewezen. Ook hier heeft het veel geregend en ons plekje is behoorlijk drassig. De mover slipt door, waardoor we moeite hebben de caravan in de breedte waterpas te zetten. Dan maar net niet waterpas. Petra zal heus het bed niet uitrollen, zo erg is het nou ook weer niet....

Aan onze staanplaats zal het niet liggen verder, die is best mooi.

20240508_15274420240508_15270720240508_15273520240508_15273920240508_170731

Langzaam maar zeker komt het zonnetje er toch nog door waardoor het uit de wind best nog aangenaam aan het worden is.

We nemen de menulijst van snackbar/restaurant bij de camping door en zeker met de goede recensies, besluiten we online onze bestelling te plaatsen. 2 grote friet, een broodje kipburger en een frikandel XXL.....

20240508_172734

We zitten vol!

Nu koffie, even mijn (te uitgebreide?) blogje schrijven en morgen zien we wel weer verder :)