Dwars door Lyon

13 juni 2026 - Ruoms, Frankrijk

Na een voor mij minder goede nacht, omdat ik gewoon niet moe was lichamelijk, waren we beiden vroeg wakker. En zo konden we om 07:30 uur de tussencamping alweer afrijden.

De reis gaat vlot, tot Lyon. Voor we, jawel, dwars door Lyon worden geloodst, staan we 25 minuten in de file. En dan staan we in Lyon ook nog eens 10 minuten stil. Vooraf, net als gisteren, zou ik deze route niet gekozen hebben, maar ik ben zo dom geweest blind op de navigatie af te gaan. Niet helemaal blind natuurlijk, maar dat zal je begrijpen...... 

20260613_12213120260613_12233320260613_122356

Verder schieten we wel lekker op hoor. We maken wat tussenstops, ook om te tanken en te eten.

20260613_11165020260613_132228

We blijven niet filevrij, we moeten er nog één van 15 minuten trotseren. Eenmaal van de tolweg af moeten we nog een uur voor we bij de camping zijn. Al vanaf vertrek scheen de zon en naar mate we zuidelijker kwamen werd het ook warmer. We vetrokken met 16 graden, eenmaal op de camping is het 33 graden. Ons hoor je niet klagen hoor..... Behalve dat we vandaag alles bij elkaar toch weer een dik uur in de file hebben gestaan. Op 1 kilometer na hebben we de afgelopen 2 dagen 1100 kilometer gereden.

De camping: hier is alvast een kleine indruk van het toiletgebouw en het zwembad.

20260613_165529 Zwembad

En dan natuurlijk onze kampeerplek voor drie weken. Lekker ruim en voldoende zon en schaduw om het goed uit te kunnen houden. 

20260613_164102

Op de camping kan je heerlijke pizza's halen weten we inmiddels.

20260613_181520

Het is nu 20:00 uur en 30 graden. En de vooruitzichten zijn niet verkeerd.....

Weeroverzicht

Morgen zullen we niet veel doen waarschijnlijk. In ieder geval boodschappen halen 's morgens en in de middag naar het riviertje. Maar dat lezen jullie morgen dan wel weer.

Foto’s

5 Reacties

  1. Elly:
    13 juni 2026
    Een mooi plekje, en prachtig weer☀️ lekker genieten.
  2. Nico:
    13 juni 2026
    Dat komt helemaal goed ☀️🥖🥐🧀🍇🍷
  3. Gerard:
    13 juni 2026
    Ach file, jullie hebben het gehad, nu lekker hangen en uitrusten en ik neem aan dat je de racefiets meehebt... dus kun je ook nog trainen..
  4. Mirella:
    14 juni 2026
    Prachtige plek! Dat wordt genieten ☀️
  5. Nico:
    14 juni 2026
    Doen we al, met volle teugen ;)

Jouw reactie