1e tussenstop in Duitsland

23 mei 2025 - Karlsruhe, Duitsland

Vertrek 07:45 uur, temperatuur 10 graden en 98048 kilometer op de teller van de auto.

We zijn nog maar net van huis en we hebben de eerste regenbui al te pakken. Maakt niet uit, we gaan uiteindelijk richting de zon :)

Wat is het druk op de weg, dat begint al bij de grensovergang met Duitsland waar we 2 kilometer file hadden vanwege de grenscontroles. Zo betrouwbaar als wij er uitzien konden we zonder stoppen doorrijden. Het is wisselvallig weer, zon, wolken, een spatje regen en dat in wisselende volgorde.

Druk, heel erg druk is het, baustelle na bauwstelle en heel veel vrachtverkeer op de weg. Was natuurlijk ook te verwachten die drukte. Tenslotte is het vrijdag en waarom zou het in Duitsland minder druk zijn dan in Nederland.....

De auto, dit jaar voor het eerst met de Volvo op pad, gaat als de brandweer. De hele combinatie ligt als een blok op de weg en de 2 liter automaat laat zich de Euro 98 goed smaken met 11 liter op 100 kilometer. Maar dan hebben we ook, daar waar we niet in de file rijden, 105 kilometer per uur op de klok.

Onderweg maken we 3 stops voor de koffie, broodje en tanken.

20250523_102031 20250523_123425 20250523_142754

En dan komen we uiteindelijk om 15:40 uur en 505 kilometer zuidelijker aan op Camping Durlach en mogen we aansluiten achter de rij campers die ook een overnachtingsplekje zoeken.

We hebben een prima plekje. Lekker ruim en vlak met nog mooi gras. Het is een echte doorgangscamping, druk vooral met campers.

20250523_164041 20250523_163940 20250523_164128 20250523_165453

We kunnen nog even in het zonnetje zitten, de temperatuur is redelijk, maar de wind maakt het fris.

Morgen weer op tijd eruit, kunnen pas om 07:30 weg, om de reis naar de 2e tussenstop in Italië te beginnen.

Tot morgen.....

Foto’s

2 Reacties

  1. Bas:
    24 mei 2025
    Ziet mooi uit de combinatie, veilige reis verder.
  2. Mirella:
    24 mei 2025
    Heerlijk! Vakantie en genieten, ziet er super uit 🥳☀️