Rondje Ardennen - Eifel

28 juni 2023 - Bertrix, België

Na vanmorgen boodschappen te hebben gedaan besloten vanmiddag deze mooie omgeving verder te verkennen.

We hebben wat bordjes gespot met een Ardennen Eifel route. maar zoals we eerder al ervaren hebben is de bewegwijzering hier in België niet zo denderend.

Dus eigenlijk rijden we maar wat rond daar waar de routeaanduiding het laat afweten. Op zich geen straf, er is zoveel moois te zien dat we niet het idee hebben dat we iets missen.

Uiteraard wijken we af van de gebaande wegen met flinke kuilen en gaten. We rijden ze dan ook niet uit al was dat alleen al omdat dat niet kon.

Maar goed, we komen langs mooie plekjes en leggen dat natuurlijk vast met meerdere foto's die ik bij deze weer deel.

Als eerste komen we bij de ruïne van Chateau de Frées. Met recht een ruïne, er staat werkelijk niets meer wat op een kasteel doet lijken.

20230628_130752

20230628_130758

We vervolgen onze weg en komen bij Cugnon. Hier staat een prachtige watermolen aan de Semois.

20230628_132434

20230628_132718

IMG_0832

Na de nodige foto's geschoten te hebben gaan we weer verder en komen in Muno. Geen bijzondere plek, al komen we wel dit tafereel tegen.

20230628_135244

En weer door......

We komen bij een leisteengroeve in Herbeumont. Je moet weten dat deze omgeving bekend staat om onder andere ook de leisteengroeves.

20230628_143540

20230628_143720

We nemen een souverniertje mee en gaan weer verder naar toch weer Bouillon. Hier waren we al eerder geweest, zie blog, en nu lag het op onze route. We rijden wat rond om van een ander lokatie foto's van het kasteel te kunnen maken.

20230628_155403

IMG_0839IMG_0838

IMG_0836

Hierna is het tijd om weer richting camping te gaan wat nog 20 minuten rijden is.

We wijken af van wat de navigatie aangeeft en komen op een heel stil weggetje waar zomaar een jong vosje op de weg loopt. Petra maakt snel een foto voor hij weer de bossages in loopt.

20230628_162758

Na deze leuke ervaring koersen we verder naar de camping. Vanmiddag zijn we weer 4 uur aan het rondtoeren geweest.

De zon schijnt, het is 22 graden, we zitten aan de drank en straks gaat de BBQ aan.....

Tot de volgende blog.

1. Theo:
    28 juni 2023
    Dus ongemerkt ook de grens overgeweest? Bouillon is een mooie vestingplaats. Leuk, dat vosje!
  2. Nico:
    28 juni 2023
    Ja idd Theo. We hebben diverse keren op de telefoon en navigatie het bericht gekregen dat we in Frankrijk, België, Frankrijk enz. waren....😄
  3. Piet en beb.:
    29 juni 2023
    Mooie route en fotos gemaakt.bep en piet