Weekendverslag.....

19 juni 2023 - Fumel, Frankrijk

Het is vrijdagmorgen 16 juni. We vertrekken om 08:00 uur van de camping in Orcet naar Bas, Erica en Ryan in Fumel. Ik kijk er naar uit mijn familie weer te zien. Eerder dan verwacht komen we om klokslag 13:00 uur aan bij Bas in Fumel.

IMG-20230617-WA0001

Het is fijn elkaar weer te zien en na een lekker koud glas water met ijsblokjes, jawel.... zetten we de caravan op de ons toegewezen plek.....

20230616_165252

Het is als thuiskomen en we kletsen alvast lekker bij tot Erica en later ook Ryan thuiskomen.

20230616_135916

Gebroederlijk zitten we aan het water. Het gerstenat komt later wel.... en zo geschiede. Na een heerlijk, door Bas klaargemaakte bord spaghetti en de hele familie compleet, hebben we de avond gezellig met elkaar doorgebracht.

Het is zaterdag 17 juni. Ik ben al vroeg wakker en zit lekker in de zon onder de luifel te wachten tot iedereen zijn slaap uit heeft. Na het ontbuit stemmen we even af wat we gaan doen. In ieder geval gaan we BBQ-en...... en dus moeten er eerst boodschappen gedaan worden. Terug op de camping..... haha, ik bedoel bij Bas thuis, is het inmiddels lunchtijd. Na de lunch gaan we erop uit.

We gaan wat tripjes maken met de 'oude' auto van Pa Horsting die Bas heeft geïmporteerd vanuit Nederland en waar Ryan normaliter mee naar school gaat.

20230617_134045

Het is te lang en teveel om in deze blog te schrijven, maar ik zal toch een paar hoogtepunten opsommen.

Zo hebben we een bezoekje gebracht aan de trouwlokatie van Bas en Erica. Uiteraard het gemeentehuis van Fumel alwaar ik een paar mooie foto's heb kunnen maken.

IMG_0622

IMG_0625

Na wat sightseeing rijden we naar Penne-d'Agenais. Het komt mij bekend voor uit een eerdere vakantie zo'n kleine 20 jaar geleden in deze omgeving. Volgens mij hadden we hier toen een stash gevonden tijdens het geocachen wat we toen nog fanatiek deden.

IMG-20230617-WA0000

IMG-20230617-WA0005

IMG_0645

Eenmaal terug op onze logeerplek is het tijd voor koud bier. De zon is glimmend heet, zo'n 30 graden..... Na een lekkere BBQ en gezellige lange avond met elkaar gaan we naar de zondag.

Zondag 18 juni. Bijna iedereen slaapt uit en we maken ons op voor een bezoek aan Château de Bonaguil.

IMG-20230618-WA0005

IMG_0647

Aansluitend hebben we Bas en Erica uitgenodigd voor een uitgebreide lunch. Lunchen in Frankrijk, daar nemen ze de tijd voor, wij dus ook.

IMG_0658

20230618_134801

En zo nemen we een uitgebreide lunch onder aan het château bij Le Cellier. We eten 3 gangen en dat voor een lunch, het is een aanrader.

We gaan verder met een goed gevulde maag. Uiteindelijk maken we een stop in Monpazier. Hier gaan we de auto uit, die was van binnen lekker koel door een goed werkende airco en we worden overvallen door de hitte buiten. Het is 30 graden en geen zuchtje wind. We lopen het fotogenieke dorp in.

IMG_0671

IMG_0665

IMG_0668

IMG_0667

Zoals ik nu tijdens het schrijven van deze blog dorst heb en een blikje Kronenbourg opentrek, zo'n dorst hadden wij tijdens dit bezoek ook gekregen. We lopen wat rond en komen uiteindelijk in een, zo lijkt het althans geweest te zijn, oude garagewerkplaats. Het blijkt een gezellige café/bierbrouwerij te zijn, Biere de la Bastide.

20230618_16232020230618_162502

Het blijkt dat we een in een brouwerij zijn terecht gekomen waar ambachtelijk Engels bier wordt gebrouwen door meesterbrouwer Hugh Davies en zijn vrouw Denise. Ze zijn zo goed in het bierbrouwen dat ze zelfs in de prijzen zijn gevallen.

We laten onze dorst lessen door inderdaad een heerlijk biertje. Beetje bitter en hoppig, een glas vol zonder schuim en op de juiste temperatuur.

Na dit heerlijke gerstenat zetten we koers naar huis. Fumel in dit geval...... haha....

Het begint al aardig tegen etenstijd te gaan en de formule 1 komt op TV. Bas is een echte F1 fanaat en kijken we de hele race.

20230617_215458

En weer hebben we een fantastische avond met elkaar. Tussen de druppels door hebben we steeds buiten kunnen zitten. Noemenswaardige neerslag is uitgebleven.

Het weekend zit er op. Morgen, of eigenlijk vandaag, gaan we weer verder......

Hoe dan ook, wij kijken terug op een fantastisch weekend waarbij we volop hebben genoten. We hebben bijgepraat, gelachen, serieuze gesprekken gehad, lekker gegeten, van de gastvrijheid en mooie omgeving genoten. Bas, Erica en Ryan; BEDANKT!.

1. Theo:
    19 juni 2023
    Wat leuk om te lezen dat jullie zo'n sterke band hebben! En wat lijken jullie op elkaar zeg. Alleen, ik mis het baardje🫣😉
  2. Nico:
    20 juni 2023
    Dat horen wij niet vaak dat we zo op elkaar lijken 🤣 Bas schrok van mijn stem in levende lijve. Hij dat dat hij een opname van zijn eigen stem hoorde 🙉 Dat baartje is voor mij meer voor de winter. Wie weet....🎅
  3. Bas:
    20 juni 2023
    Nogmaals, we hebben echt een heel leuk weekend gehad en het was als vanouds gezellig.🤩😉🥰